اللهم عجل لولیک الفرج

چرا ایرانیان آبلیسک را به آتش می کشند؟

جمعه, ۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۲۴ ب.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم

چرا ایرانیان آبلیسک  را به آتش می کشند؟

 

در بهمن ماه 1389 حرکتی نو از جوانان ایرانی سر زد، که مایه تعجب و شگفتی جهانیان شد. کاری که هیچکس در هیچ جای دیگر این کره خاکی، حتی جرات فکر کردن به آن را نداشت. در سالروز پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی ایران (22 بهمن) آبلیسک، به عنوان نماد شیطان سوزانده شد؛ گویی ایرانیان همیشه در این روز شگفتی آفرین میشوند.

این حرکت بزرگ که طی سالهای اخیر مکررا تکرار شد، بازتابی بزرگ تر را به دنبال داشت و باعث شد تا بار دیگر، جوانان ایران الگویی برای جهانیان شوند.

ü      اما علت این حرکت چه بود و چرا زادگاه آن ایران شد؟

برای رسیدن به جواب این سوال باید به بررسی نماد آبلیسک در میان مسلمانان بپردازیم. زیرا کشور ایران یک کشور اسلامی است و مسیر حرکات مردمش را اسلام تعیین میکند

ü      رمی جمرات

همه چیز مربوط به سالها پیش میشود، زمانی که حضرت ابراهیم (ع) از سوی خدا مامور به ذبح فرزندش اسماعیل (ع) شد (به گفته تورات قربانی اسحاق بود). ابراهیم (ع) به خدا اعتماد کرد و به همراه فرزندش به سوی مذبح به راه افتاد. در راه ابلیس برای بازداشتن این حضرت از اجرای حکم الهی، سه مرتبه و در سه مکان مختلف بر ایشان ظاهر شد.

اما پیامبر که کلامی جز کلام الله بر وی اثر نداشت ، هر مرتبه به وسیله هفت سنگ ( جمره) شیطان را "رمی" کرد و به خدا پناهنده شد. پس این از این فرزندش را به قربانگاه برد و هنگامی که از آزمون سر بلند بیرون آمد از خداوند مژده امام شدن دریافت کرد و خداوند به وی از طریق اسماعیل نسلی پاک عطا کرد تا به وسیله آنها احکامش را در زمین جاری کند.

این عمل که رمی جمرات نامیده می شود هر ساله و در آیین حج مسلمین به عنوان یکی از اصول حج اجرا میگردد.

ü      ستون جمرات ( آبلیسک )

جمرات به معنی محل تجمع سنگ ریزه ها است. علت نامیدن ستون ها به این اسم میتواند به این دلیل باشد که ستون های مورد ذکر بر زمینی احداث ده اند که محل تجمع سنگ های رمی است.

در این مراسم دقیقا در همان سه محلی که ابلیس بر حضرت ابراهیم (ع) ظاهر شد مسلمانان هفت سنگ به نشانه ی رمی و برای همراهی با پیامبر خدا پرتاب میکنند.

آنچه واضح است شباهت بسیار زیاد جمرات با آبلیسک است. ستون های جمرات 4 ضلعی و دارای سری به شکل هرم می باشند و به نام ستون های شیطان نیز خوانده میشود.

آنچه دارای اهمیت است قدمتی است که این نماد در تاریخ بشر دارد. گرچه نه به نام آبلیسک ، که با نام "بعل" شناخته و پرستیده میشد. در قرآن کریم آیه 125 سوره‌ی صافات آمده است: آیا بت بعل را فرا میخوانید و بهترین آفریدگارها را رها میکنید؟ از اینجا مشخص می‌شود که آنها بت معروفی به نام بعل داشتند که در مقابل آن سجده می‌کردند.

حضرت الیاس (ع) آنها را از این عمل باز داشت و به سوی خدا فراخواند.

در کتاب تورات هم آمده است آنها از تمام دستورات خدا سرپیچی کردند و دو بت گوساله شکل از طلا ساختند، بت بعل را پرستش کردند و در مقابل خورشید و ماه سجده کردند.

در مصر باستان هم آبلیسک نماد باروری بین ایسیس و اوسیریس بود که در نتیجه ی آن هروس، خدای خورشید (به شکل شاهین) متولد شد.

از آنجا که صهیونیست ها، شیطان پرستان و سایر گروه‌های این چنینی، ریشه‌ی اعتقادات خود را در کابالا و طبع آن مصر میدانستند، قدمت این نماد و پشتوانه ای که در مصر داشت سبب شد تا آبلیسک را به صورت اصلی ترین نماد خود برگزینند.

اهمیت این ستون نحس تا جایی ای است که در قرون اخیر، صد ها آبلیسک در نقاط مختلف جهان ساخته شده است. نمونه‌های مختلف آبلیسک‌ها را می‌توان در کشورهایی چون : آمریکا، انگلیس، روسیه، ایتالیا، سوئد، فرانسه، اسکاتلند، ولز، رومانی، اروگوئه، ایرلند، پاکستان، سنگاپور، آرژانتین، نیوزلند، ونزوئلا، اسرائیل، برزیل، پورتوریکو، جمهوری دومینیکن، بولیوی، صربستان، کانادا، اندونزی، کره شمالی، ترکیه، فیلیپین و اخیراً جمهوری آذربایجان مشاهده نمود.

ü      حفاظت از ستون شیطان

اما بت بعل که مورد تقدس بود، هر ساله در مراسم حج مورد هجوم سنگ نفرت مسلمانان قرار میگرفت. پس به دستور نظام سلطه، یک معمار صهیونیست به نام نورمن فاستر که حدود 200 آبلیسک در سراسر دنیا ساخته با همکاری رژیم آل سعود (وهابی‌ها) دیواری پیرامون ستون‌های شیطان ساختند تا آنها را از برخورد سنگ های مسلمانان حفظ کنند و عملا مراسم توحیدی حج از این حرکت ابلیس ستیزانه و در دنیای امروز صهیونیسم ستیزانه، تهی گشت.

این عمل اعلام جنگی بود از سوی حامیان و پیروان شیطان (صهیونیست ها) به مسلمانان، دین اسلام و خداوند. پس لازم بود گروهی در برابر این اقدام واکنش نشان داده و در مقابل حزب شیطان قد علم کنند و ابلیس و پیروانش را به اسارت دوباره و ذلت بکشانند. تنها کشوری که قدرت، جرات و هدفی عظیم را برای این کار داشت، جمهوری اسلامی ایران بود. بدین ترتیب جمعی از جوانان ایرانی با ساخت آبلیسک و آتش زدن آن به جهانیان نشان دادند قدرتی به جز خدای یگانه وجود ندارد حزب خدا همیشه پیروز است.

ü      اما چرا ایرانی ها پرچم دار این حرکت اند؟

جمهوری اسلامی ایران از مخالفان اصلی دولت هایی است که به نام حقوق بشر و صلح بین الملل و ایجاد آرامش، جنایات عظیمی را در سراسر جهان به خصوص در بین مسلمانان فلسطین، عراق و افغانستان انجام می‌دهند و برای رسیدن به منافع شخصی خود زنان و کودکان بی گناه را قتل عام میکنند. این دولت ها که در راس آنها اسرائیل و آمریکا قرار دارند، از پیروان شیطان‌اند و سعی در گسترش عقاید او در جهان دارند. دلیل اصلی مخالفت ایران با این دولت ها همین امر است.

این دولت ها با استفاده عدم آگاهی و جهل مردم و به سبب برتری رسانه ای و در اختیار داشتن غول های بزرگ خبری دنیا، جهان را به جولانگاهی برای خود تبدیل کرده اند و هر کشوری که بخواهد جلویشان استادگی کند با موج تحریم ها و انواع جنگ از پا در می آورند. پس ببینید ایران چقدر بزرگ است که این دولت ها تمام قد در مقابلش ایستاده اند و شدید ترین تحریم ها را علیه ما اعمال کرده اند.

در سالهای گذشته این حرکت در تهران و دیگر شهر های ایران انجام شد که در جهان غرب با بازخورد های بسیار جالبی روبرو شده و مسلمان ها و افراد آزاده در اروپا و آمریکا به گفته خودشان، چشم امید به دست ما ایرانی ها دارند و ما را نماد مبارزه با صهیونیسم جهانی می‌دانند. امید است از این به بعد این حرکات خیلی وسیع تر و پر شور تر انجام شود تا دامنه‌ی ان به کشورهای دیگر نیز برسد.

مصاف


  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۸/۰۱
  • ۴۳۹ نمایش
  • Ali Najafi

آل سعود

امریکا

شیطان

صهیونیزم

وهابیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی